ARKIB

KATEGORI

BuletinUlasan Pandu Uji

VIDEO : Pandu uji Toyota Vios baharu!

Views

Toyota Vios TRD Sportivo 2014 - Roda Pusing Review

Akhirnya muncul 1 lagi laman blog otomotif Bahasa Melayu, www.hezerisamsuri.com yang dikendalikan oleh sahabat saya, Hezeri Samsuri yang juga merupakan Editor Malajah TopGear Malaysia. Laman blog yang baharu sahaja dilancarkan itu turut memuatnaik video sesi pandu uji dan untuk episod yang pertama telah menampilkan model Toyota Vios baharu. Jom kita layan video tu!

* Lebih santai sikit video kali ni. Nantikan episod kedua pula nanti. 🙂

the authorMohd Izarul
Founder
Pereka grafik berjiwa otomotif

13 Comments


    • Yes, saya setuju 100%. Walaupun saya lebih sesuai dengan paultan (kerana Bahasa Melayu saya kurang memuaskan), saya tetap support website/blog otomotif Bahasa Melayu seperti Funtasticko ini. Walaupun saya tak ‘komen’ di sini, saya memang ‘visit’ website ini setiap pagi, setiap hari. Saya berharap media otomotif Bahasa Melayu akan berkembang dan jadi lebih mainstream pada masa hadapan kerana Bahasa Melayu ialah bahasa kebangsaan Malaysia.

      Nanti saya bookmark website En Samsuri juga. :]


  • Nak menangis rasanya bila akhirnya ada video review kereta yang sangat professional dan menggunakan bahasa kebangsaan. Harap2 Encik Hazeri Samsuri dapat memberi satu semangat baru dalam industri automotif negara.

    Encik Izarul jangan risau. aku tetap pembaca setia Funtasticko. keh3


  • Tngok pengulas video ni mcm teragak2 ja nak komen benda yg kurang kat kereta keluaran jepun ni…mcm x berani nak sebut kekurangan yg ada padanya..terutamanya masa test drve…jangn teragak2…apa yg kurang dan yg lebih sebut ja…nyatakan…jangan takut sngatlah nak komen lebih2 kat kereta toyota jepun ni…tunjukkan kelebihan dan kekurangannya…jangan teragak2..


  • Kusochon – point taken. Memang akan lebih pedas.

    Kami para bloggers sebenarnya ada persaingan yang sihat. masing-masing dengan pengalaman dan keistimewaan masing-masing. Saya kenal Zarul dan Paul sudah lama, malah masa mereka semua masih menapak. Mungkin dalam dunia percetakan, saya sudah lama tetapi dalam dunia web, baru belajar bertatih.

    Apa pun, terima kasih atas sokongan semua! Dan saya memang suka baca komen sebab comments can only make you better and stronger, In Sya Allah!


  • bg sy tiada masalah dengan video tersebut.. santai, menghiburkan dan fokus pada asas pembelian sesebuah kereta.. kekalkan abg hisham jahudi n the stig….

Leave a Reply